Το ΕΚΟΜΕ στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

ΕΚΚΟΜΕΔ

Το ΕΚΟΜΕ στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Το ΕΚΟΜΕ στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

  • από
Το 62ο ΔΦΚΘ επιστρέφει σπίτι του, δηλαδή στις φυσικές αίθουσες! Photo credit: EKOME

Κέρδισε το παιχνίδι η 62η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (4-14/11/21), μια από τις πιο πετυχημένες του θεσμού, που φέτος εμπνεύστηκε το μότο της από την αριστουργηματική ταινία του Ζαν Ρενουάρ, Ο Κανόνας του Παιχνιδιού. Σε αυτή τη νέα συνθήκη, το Φεστιβάλ υλοποίησε τις εκδηλώσεις του τόσο σε φυσικούς χώρους όσο και online και κατάφερε να φέρει το κοινό με ασφάλεια στις κινηματογραφικές αίθουσες, με συνολικά 68.000 θεατές να παρακολουθούν το πρόγραμμα των ταινιών του.

Το ΕΚΟΜΕ, αρωγός του Φεστιβάλ από την αρχή της λειτουργίας του και κυρίως στη διάρκεια της πανδημίας, υποστήριξε και τη φετινή διοργάνωση με δυναμική φυσική παρουσία στην Αποθήκη Γ’ του Φεστιβάλ. Τα στελέχη του πραγματοποίησαν σειρά παρουσιάσεων και παρεμβάσεων στο πλαίσιο των αναπτυξιακών δράσεων της Αγοράς, έκαναν συναντήσεις με επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου από την Ελλάδα και το εξωτερικό και ενημέρωσαν επαγγελματίες για τις δράσεις και πρωτοβουλίες του ΕΚΟΜΕ για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής παραγωγής και της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Άποψη από το περίπτερο του ΕΚΟΜΕ στην Αποθήκη Γ’ του Φεστιβάλ. Photo credit: EKOME

Agora Talks

Στο πλαίσιο των δράσεων της Αγοράς, το ΕΚΟΜΕ υποστήριξε, διοργάνωσε και συμμετείχε στα επαγγελματικά forum “Agora Talks”.

Από αριστερά προς δεξιά: Στέλιος Κραουνάκης (Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Επενδυτικών Κινήτρων & Χρηματοδοτήσεων ΕΚΟΜΕ), Βένια Βέργου (Διευθύντρια του Hellenic Film Commission), η παραγωγός Bettina Brokemper (Heimatfilm) και ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic).
Μια πανευρωπαϊκή ταινία δρόμου στην εποχή της πανδημίας

Στις 7/11, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με θέμα «Χαμένοι σε κορωνο-γυρίσματα: Θυγατέρες, μια πανευρωπαϊκή ταινία δρόμου στην εποχή του Covid-19». Η παραγωγός Bettina Brokemper της Heimatfilm και ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης της Heretic μοιράστηκαν με το διεθνές κοινό τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που ανέκυψαν στην προσπάθειά τους να γυρίσουν τις Θυγατέρες όταν ξέσπασε η πανδημία. Η ταινία, ήταν η πρώτη διεθνής παραγωγή που ξεκίνησε τα γυρίσματα στην Ελλάδα, μετά την άρση του πρώτου lockdown.

Ο Στέλιος Κραουνάκης, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Επενδυτικών Κινήτρων & Χρηματοδοτήσεων του ΕΚΟΜΕ, το οποίο και υποστήριξε την ταινία μέσω του cash rebate, έδωσε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για τη δράση του ΕΚΟΜΕ στη στήριξη των οπτικοακουστικών παραγωγών πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας και υπογράμμισε ότι κατά το πρώτο lockdown το χρηματοδοτικό πρόγραμμα έμεινε πλήρως λειτουργικό, δεχόμενο αιτήσεις των εταιρειών παραγωγής και σε άμεση συνεργασία μαζί τους για τη διευκόλυνση των αιτημάτων τους. «Συνεχίσαμε να δουλεύουμε από το σπίτι. Θέλαμε να στείλουμε ένα μήνυμα επιμονής και αλληλεγγύης. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού 2020 είχαμε λάβει 29 αιτήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά. Aναφέρθηκε επίσης και στον τρόπο λειτουργίας των επιτροπών που ασχολούνταν με τις αιτήσεις των παραγωγών. «Αποτελούνταν από στελέχη του ΕΚΟΜΕ που συνεργάζονταν με στελέχη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η συνεργασία είναι πολύ σημαντική. Μαζί προσπαθούμε να βάλουμε την Ελλάδα στο κέντρο της κινηματογραφικής δημιουργίας», επεσήμανε. Τέλος, ενημέρωσε το κοινό για τα τεκταινόμενα του έτους 2021, την έλευση διεθνών παραγωγών πολύ υψηλών προϋπολογισμών (όπως τα Greak Freak, Go, Jack Ryan, Tehran 2, Crimes of the Future, The Enforcer κ.α.)

Συντονίζοντας τη συζήτηση, η Βένια Βέργου, Διευθύντρια του Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, επεσήμανε τη σημασία που δόθηκε στην τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας για τα γυρίσματα της ταινίας, γιατί αν υπήρχε έστω και ένα κρούσμα στην παραγωγή, το γεγονός θα έβλαπτε σοβαρά τη φήμη της Ελλάδας. Υπογράμμισε δε, την επιτυχημένη προσπάθεια να στηριχθούν οι παραγωγές μέσα από τη διευκόλυνση που παρέχει το HFC σε συνεργασία με τους Έλληνες επαγγελματίες.

Από αριστερά προς δεξιά: Γιάννα Σαρρή (Υπεύθυνη Αγοράς του ΔΦΚΘ), Βασιλική Διαγουμά (επικεφαλής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων ΕΚΟΜΕ), Ελίζ Ζαλαντό (Γενική Διευθύντρια του ΔΦΚΘ), Άννα Κασιμάτη (εκπρόσωπος του Creative Europe Media Desk στην Ελλάδα), Καλλιόπη Λυκοβάρδη (Επίτροπος για Θέματα Ισότητας Φύλων στον Έλληνα Συνήγορο του Πολίτη) και Jenny Koski (Διευθύντρια EWA). Photo credit: EKOME

Σταμάτα να είσαι κονφορμιστής. Μέθοδοι και εργαλεία για έναν ασφαλέστερο χώρο εργασίας για όλους.

Το πάνελ «Σταμάτα να είσαι κονφορμιστής. Μέθοδοι και εργαλεία για έναν ασφαλέστερο χώρο εργασίας για όλους», που συνδιοργανώθηκε από το ΕΚΟΜΕ και το EWA – Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Δίκτυο Γυναικών, αποτέλεσε μία από τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις της Αγοράς. Τη συζήτηση συντόνισε η Γιάννα Σαρρή, Υπεύθυνη της Αγοράς του Φεστιβάλ, και από το δίκτυο EWA συμμετείχε η Jenny Koski, που παρουσίασε στοιχεία ερευνών με βάση τα οποία η οπτικοακουστική βιομηχανία έχει δεχθεί τα βαρύτερα πλήγματα στην πανδημία και κάλεσε σε δράση, εξηγώντας πως δεν αρκούν πλέον τα λόγια και οι συζητήσεις.

Η επικεφαλής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων του ΕΚΟΜΕ Βασιλική Διαγουμά τοποθέτησε τους άξονες της εξέλιξης και της ανάπτυξης στο επίκεντρο της διαλεκτικής για την αντιμετώπιση των φαινομένων αποκλεισμού και διακρίσεων στον χώρο εργασίας: «Πρέπει να φροντίσουμε τα άτομα να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες για πρόσβαση και επαγγελματική εξέλιξη στην οπτικοακουστική παραγωγή. Δεύτερον, πρέπει να δώσουμε βάση στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα επίπεδα. Είναι μια μακρά διαδικασία, όμως η επιμόρφωση σε αυτά τα θέματα είναι ό,τι πιο σημαντικό», σχολίασε, αναφερόμενη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΕΚΟΜΕ που στοχεύει στην παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης και κατάρτισης με στόχο τη διεύρυνση του κλάδου των επαγγελματιών στην ο/α παραγωγή. Επεσήμανε τέλος, την ανάγκη αλληλοϋποστήριξης, στη δύναμη της οποίας απέδωσε την επιτυχία του κινήματος #ΜeToo.

Η εκπρόσωπος του Creative Europe Media Desk Άννα Κασιμάτη διαχώρισε το bullying από την παρενόχληση και είπε πως η φύση του ζητήματος είναι πολύπλοκη και για την επίλυσή του οφείλουν να συμβάλουν και τα άτομα που βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις, παρουσιάζοντας στοιχεία από τις πρόσφατες έρευνες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Τέλος, η Επίτροπος για Θέματα Ισότητας Φύλων στον Έλληνα Συνήγορο του Πολίτη (Ombudsman), Καλλιόπη Λυκοβάρδη, ενημέρωσε το κοινό για τον ρόλο του Ombudsman στο πλαίσιο της παρενόχλησης και του bullying, αλλά και άλλων διακρίσεων, κάνοντας εκτενή παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου στην Ελλάδα για την προστασία των θυμάτων παρενόχλησης και διακρίσεων.

S2M (Story2Market) – Η εισαγωγή του film marketing στην ανάπτυξη ενός κινηματογραφικού πρότζεκτ

Ένα νέο ετήσιο σεμινάριο εκπαίδευσης επαγγελματιών του ο/α τομέα S2M (Story2Market), παρουσιάστηκε στην Αγορά, με θέμα «Η εισαγωγή του film marketing στην ανάπτυξη ενός κινηματογραφικού πρότζεκτ». Το S2M, που ξεκινά το 2022, διοργανώνεται από την Aegean MEDIANET, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ.

Στιγμιότυπο της δράσης «Γυρίστηκε στην Κεντρική Μακεδονία – Γνωρίστε τις παραγωγές». Photo credit: EKOME

Film Office Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας: «Γυρίστηκε στην Κεντρική Μακεδονία – Γνωρίστε τις παραγωγές»

Η παρουσίαση του Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έδωσε το στίγμα για το πώς η Περιφέρεια προωθεί την Κεντρική Μακεδονία ως ιδανικό προορισμό για γυρίσματα μεγάλων παραγωγών. Στον χαιρετισμό του, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ευχαρίστησε όλους όσοι έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εδραίωση της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού για κινηματογραφικές παραγωγές, απευθυνόμενος στο ΕΚΟΜΕ που δημιούργησε το υπόβαθρο και τους νέους νόμους που βοήθησαν την Ελλάδα να μπει στην καρδιά της παραγωγής ταινιών.

«Χώρα, σε βλέπω» στο 62ο ΦΚΘ

Οκτώ σπουδαία έργα που μας κληροδότησε ο ελληνικός κινηματογράφος και διασώθηκαν στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Χώρα σε βλέπω: Ο 20ός αιώνας του ελληνικού σινεμά», μεγάλος χορηγός της οποίας είναι το ΕΚΟΜΕ, προβλήθηκαν με δωρεάν είσοδο για το κοινό. Στο πλαίσιο της δράσης, παρουσιάστηκε η ειδική δίγλωσση έκδοση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Χώρα σε Βλέπω, που θα κυκλοφορήσει σύντομα από τις εκδόσεις Νεφέλη.

Στιγμιότυπο από την τελετή λήξης του Φεστιβάλ πριν την απονομή των βραβείων. Photo credit: EKOME

Τα βραβεία του Φεστιβάλ

Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε την Κυριακή 14 Νοεμβρίου με την τελετή απονομής των βραβείων.

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό ξεχώρισαν δύο ελληνικά έργα που ενισχύθηκαν από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα cash rebate του ΕΚΟΜΕ. Η Αγέλη προβάτων σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κανελλόπουλου και παραγωγή Jungle Films και Graal Films που έλαβε το Βραβείο Κοινού FISCHER και η Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού σε παραγωγή StudioBauhaus, που έλαβε το Βραβείο WIFT GR για την ευφυή της διαπραγμάτευση των πολλαπλών προσώπων της καταπίεσης και της εκμετάλλευσης αλλά και εξ ημισείας το Βραβείο του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου για τη σκηνοθετική της δεινότητα και τη συγκινητική της τρυφερότητα.

Στο ελληνικό τμήμα του Φεστιβάλ, η ταινία Καλάβρυτα 1943 του Νικόλα Δημητρόπουλου σε παραγωγή Foss Productions, που υποστηρίχθηκε από το cash rebate του ΕΚΟΜΕ, έλαβε Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από την Επιτροπή του Βραβείου Νεότητας Φοιτητών των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης για το ξεκάθαρο μήνυμα της μηδενικής ανοχής στον φασισμό.

Οι ταινίες του cash rebate και μια προβολή-φάντασμα!

Την επίσημη πρώτη τους έκαναν στη Θεσσαλονίκη άλλα δύο έργα του ελληνικού cash rebate και συγκεκριμένα οι ταινίες Λούγκερ του Κώστα Χαραλάμπους σε παραγωγή EYESIN IKE και A Pure Place του Νικία Χρυσού σε παραγωγή Violet Pictures UG, ενώ παρουσιάστηκε και η μικρού μήκους Brutalia, εργάσιμες μέρες, βραβευμένη στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών και στη Δράμα σε σκηνοθεσία Μανώλη Μαυρή και παραγωγή Avion Films και Stathi Twins. Στο τμήμα Ανοιχτοί Ορίζοντες συμμετείχαν και τρεις διεθνείς συμπαραγωγές που ενισχύθηκαν από το cash rebate. Πρόκειται για τις ταινίες Μη διστάσεις, Θυγατέρες και Mediterraneo, με Έλληνα συμπαραγωγό την εταιρεία Heretic.

Ως work-in-progress προβλήθηκε η ταινία Φαντάσματα της Επανάστασης, που έχει υπαχθεί στο πρόγραμμα cash rebate του ΕΚΟΜΕ, σε σκηνοθεσία Θάνου Αναστόπουλου και παραγωγή των εταιρειών Φαντασία Οπτικοακουστική και Mansarda Production Slr. Η «προβολή-φάντασμα» έγινε γρήγορα έγινε sold-out και ενθουσίασε το κοινό, που μίλησε για μια νέα κινηματογραφική γραφή, ενώ η ταινία θα κάνει την πρεμιέρα της στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022.

Ραντεβού το 2022

Αποχαιρετούμε με συγκίνηση το 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και ανανεώνουμε το ραντεβού μαζί του το 2022, με την ελπίδα ότι θα επιστρέψει για πάντα στο σπίτι του, τις φυσικές αίθουσες, εκεί όπου αναπνέει το σινεμά!

Τα banners του Φεστιβάλ και των υποστηρικτών του. Photo credit: EKOME

Κοινοποιήστε την Ανάρτηση