Πατήστε και φέτος το play για να κάνετε «Το μάθημα… παιχνίδι!
Ο διαγωνισμός που κατακτά με γοργούς ρυθμούς την εκπαιδευτική κοινότητα της Ελλάδας, της Ομογένειας και της Κύπρου και μετατρέπει το μάθημα σε ένα συναρπαστικό παιχνίδι, ξεκινάει για 5η συνεχόμενη χρονιά!
Μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να δημιουργήσουν, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο ή ψηφιακό παιχνίδι, με βάση το αγαπημένο τους μάθημα ή μια σχολική δράση.
Ο διαγωνισμός έχει ως στόχο να ενισχύσει τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι και να προωθήσει τη συνεργατική δημιουργικότητα στο σχολικό περιβάλλον. Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ενός παιχνιδιού, πρακτικές της παιχνιδοκεντρικής μάθησης συνδέονται με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους. Οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά με τα αντικείμενα διδασκαλίας, αναπτύσσεται η δημιουργικότητα, η συνδυαστική και κριτική σκέψη, η φαντασία και οι ψηφιακές, υπολογιστικές και άλλες δεξιότητές τους.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες και τα βραβεία των προηγούμενων Μαθητικών Διαγωνισμών Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού εδώ.
Δείτε την παρουσίαση των βραβευμένων παιχνιδιών του 4ου Μαθητικού Διαγωνισμού “Το μάθημα…παιχνίδι” εδώ.
Ο 5ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού διοργανώνεται από το ΕΚΟΜΜΕΔ-Creative Greece σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών,την Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών.
Ανακαλύψτε πώς μπορεί να γίνει το μάθημα αφορμή για τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού στα πλαίσια μιας δημιουργικής διαδικασίας!
Σας προσκαλούμε να δημιουργήσετε:
• ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι ή
• ένα playable demo ψηφιακού παιχνιδιού.
Για τις ανάγκες του διαγωνισμού, επιτραπέζιο παιχνίδι μπορεί να θεωρηθεί:
- Παιχνίδι που παίζεται πάνω στο τραπέζι από ένα ή περισσότερα άτομα.
- Παιχνίδι με κάρτες.
- Παιχνίδι που συνδυάζει εξαρτήματα/πιόνια/κομμάτια από διαφορετικά, ήδη υπάρχοντα επιτραπέζια παιχνίδια με στόχο τη δημιουργία ενός νέου.
- Επαυξημένο παιχνίδι που συνδυάζει φυσικά αντικείμενα με ψηφιακές εφαρμογές.
Για τις ανάγκες του διαγωνισμού, ψηφιακό παιχνίδι μπορεί να θεωρηθεί:
- Ψηφιακό παιχνίδι με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, που υποστηρίζει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, αλλά διαθέτει και έμμεση εκπαιδευτική διάσταση, που αναπτύσσει την κριτική σκέψη, τη συνεργατική επίλυση προβλημάτων και τη δημιουργικότητα.
- Ψηφιακό αφηγηματικό παιχνίδι, που ικανοποιεί εκπαιδευτικούς στόχους συνδυάζοντας την αφήγηση με τη διάδραση.
Χρήσιμες πληροφορίες για τη συμμετοχή σας στον 5ο Διαγωνισμό
Διαβάστε την προκήρυξη του 5ου Διαγωνισμού εδώ.
Δείτε την έγκριση του 5ου Διαγωνισμού από το ΥΠΑΙΘΑ εδώ.
Για να δηλώσετε συμμετοχή, συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα.
[Η φόρμα δήλωσης ενδιαφέροντος αφορά στην συλλογή προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών. Για τα δεδομένα αυτά είναι Υπεύθυνος Επεξεργασίας το ΕΚΚΟΜΕΔ.]
Πρότυπο εντύπου συγκατάθεσης γονέων/κηδεμόνων θα βρείτε στο Παράρτημα της προκήρυξης του διαγωνισμού.
[Η Φόρμα Δήλωσης Συγκατάθεσης Γονέων συλλέγεται και διατηρείται από τα σχολεία τα οποία αποτελούν και τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας για τα προσωπικά δεδομένα που περιέχονται στην Φόρμα αυτή.]
Διαβάστε εδώ πώς εξειδικεύεται η πολιτική προστασίας δεδομένων ανηλίκων που συμμετέχουν σε μαθητικές δράσεις του ΕΚΚΟΜΕΔ.
Προθεσμία υποβολής: 11 Απριλίου 2025
Πληροφορίες: gamescontest@ekkomed.gr
Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό
4. Βίντεο από διαδικτυακό σεμινάριο επιμόρφωσης για τη δημιουργία ψηφιακού παιχνιδιού (σε συνεργασία με το 2ο ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας), με θέματα: «Ο σχεδιασμός παιχνιδιού ως εκπαιδευτική δραστηριότητα», «Εισαγωγή στον σχεδιασμό παιχνιδιού με Scratch», «Αδειοδότηση μαθητικών δημιουργιών με Creative Commons-v.4».
5. Βίντεο από το εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
6. Bίντεο από την διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα για τον 1ο Διαγωνισμό. Οι παρουσιάσεις των ομιλητών επικεντρώθηκαν στη δημιουργία ψηφιακού αφηγηματικού παιχνιδιού.
7. Webinar «Δημιουργία και υλοποίηση σεναρίου για ψηφιακά παιχνίδια και εφαρμογές», στο πλαίσιο του Πανελλήνιου ψηφιακού μαθητικού διαγωνισμού «Hack The Art: Γιαννούλης Χαλεπάς» του Ιδρύματος Ωνάση. Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καρπούζης, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο.