Η δυναμική του εγχώριου κινηματογραφικού ταλέντου και η εμβέλεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αναδείχθηκαν για ακόμη μια φορά κατά τη διάρκεια της 64ης διοργάνωσης, που χαρακτηρίστηκε από το πλούσιο πρόγραμμα προβολών και αφιερωμάτων, τη μεγάλη συμμετοχή επαγγελματιών και θεατών ενώ ιδιαίτερη λάμψη προσέδωσε στο Φεστιβάλ η παρουσία της Ιταλίδας σταρ Μόνικα Μπελούτσι και του Ελληνοαμερικανού σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν.
Το ΕΚΟΜΕ συμμετείχε με περίπτερο στη διοργάνωση και με ιδιαίτερη περηφάνεια παρακολούθησε πολλές από τις ταινίες που συμμετείχαν στο 64ο Φεστιβάλ και έχουν στηριχθεί από το επενδυτικό κίνητρο cash rebate, να αποσπούν διακρίσεις. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ Λεωνίδας Χριστόπουλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αναπτυξιακή διάσταση του Φεστιβάλ, υπογραμμίζοντας το ρόλο που διαδραματίζει στη δικτύωση των επαγγελματιών της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και την ανάδειξη της ελληνικής δημιουργικής κοινότητας στο εξωτερικό.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ συμμετείχε ως ομιλητής στο πάνελ με θέμα: «Πώς το Ελληνικό Οπτικοακουστικό οικοσύστημα στηρίζει τη δημιουργικότητα», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της νέας ενότητας της Αγοράς «AGORA Series» που θέτει στο επίκεντρο τον δημιουργό και είναι αφιερωμένη στις τηλεοπτικές σειρές.
Όπως σημείωσε ο Λ. Χριστόπουλος, μετά την έναρξη λειτουργίας του ΕΚΟΜΕ το 2018 δόθηκε ιδιαίτερη ώθηση στον οπτικοακουστικό τομέα και στην παραγωγή νέων ιδεών. Όπως ωστόσο ο ίδιος υπογράμμισε, απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχιστεί αυτή η ανάπτυξη είναι η δημιουργία ενός ισχυρού οικοσυστήματος, με βιώσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, σταθερότητα και σωστή πρόβλεψη, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να γνωρίζουν με ακρίβεια το περιβάλλον στο οποίο επενδύουν και δημιουργούν.
Ο Λεωνίδας Χριστόπουλος – πέραν του χρηματοδοτικού εργαλείου cash rebate – αναφέρθηκε και στους υπόλοιπους τομείς δραστηριοποίησης του ΕΚΟΜΕ όπως η δημιουργία Αποθετηρίου καθώς και ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών σεμιναρίων. «Πρέπει να ενσωματώσουμε την εμπειρία των προηγούμενων ετών, να βελτιώσουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία και να έχουμε μία ενιαία στρατηγική για την στήριξη του οπτικοακουστικού τομέα στην Ελλάδα» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χριστόπουλος.
Παρακολουθείστε ολόκληρη τη συζήτηση εδώ
Στο φετινό AGORA Series παρουσιάστηκαν επεισόδια από τις σειρές «Milky Way» του βραβευμένου στις Κάννες Βασίλη Κεκάτου και «17 Κλωστές» του Σωτήρη Τσαφούλια που έχουν στηριχθεί από το χρηματοδοτικό εργαλείο cash rebate που διαχειρίζεται το ΕΚΟΜΕ.
Σημαντικές διακρίσεις για τις ταινίες του cash rebate
Το ΕΚΟΜΕ είναι υπερήφανο για τους ταλαντούχους δημιουργούς που όχι μόνο βραβεύονται σε Φεστιβάλ για το έργο τους, αλλά βρίσκουν διανομή στο εξωτερικό, σε αίθουσες και μεγάλες πλατφόρμες.
Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, ελληνική δημιουργία απέσπασε το μεγάλο βραβείο της διοργάνωσης. Ο Χρυσός Αλέξανδρος «Θόδωρος Αγγελόπουλος» απονεμήθηκε στο Αnimal της Σοφίας Εξάρχου ενώ και η πρωταγωνίστρια Δήμητρα Βλαγκοπούλου απέσπασε (εξ ημισείας) το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας. Επίσης, το βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας απονεμήθηκε στον Κώστα Κορωναίο για την ταινία Τελευταίος Ταξιτζής του Στέργιου Πάσχου.
Η ταινία ANIMAL απέσπασε επίσης το βραβείο Crew United που απονέμεται σε ελληνική ταινία που συμμετέχει στα προγράμματα Διεθνές Διαγωνιστικό, Meet the Neighbors+ και Film Forward του Φεστιβάλ.
Ιδιαίτερη αίσθηση σε κοινό και κριτικούς έκανε η ταινία Φόνισσα της Εύας Νάθενα που επίσης έχει στηριχθεί από το επενδυτικό κίνητρο cash rebate του ΕΚΟΜΕ.
Η Φόνισσα απέσπασε επίσης: το βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης στο τμήμα Meet the Neighbors+, το νέο βραβείο που θέσπισε η Φίνος Φιλμ για ελληνική ταινία που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ, το πρώτο βραβείο της ΕΡΤ για ελληνική ταινία που πραγματοποιεί πρεμιέρα στο Φεστιβάλ, το βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του διαγωνιστικού τμήματος Meet the Neighbors+ , το βραβείο FIPRESCI της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου για ελληνική ταινία που πραγματοποιεί πρεμιέρα στο Φεστιβάλ και τέλος το βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου για πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη σε ελληνική παραγωγή που κάνει πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ.
Η ταινία Το καλοκαίρι της Κάρμεν του Ζαχαρία Μαυροειδή απέσπασε τα βραβεία: Mermaid Award για την καλύτερη ταινία ΛΟΑΤΚΙ+ του Φεστιβάλ, Καλύτερης Ταινίας της Επιτροπής Νεότητας Φοιτητών Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης καθώς και το βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας – «Μιχάλης Κακογιάννης».
Η ταινία Ο Τελευταίος Ταξιτζής του Στέργιου Πάσχου απέσπασε το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου για την καλύτερη ταινία του Ελληνικού Προγράμματος (πέραν του βραβείου Ανδρικής Ερμηνείας στο Διεθνές Διαγωνιστικό).
Το Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής ΕΡΤ, σε ελληνική ταινία που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ απέσπασε (εξ ημισείας) το Dolls of Dresden του Αλέξη Τσάφα.
Εκτός από τις μεγάλου μήκους ταινίες που στηρίχθηκαν από το χρηματοδοτικό εργαλείο cash rebate και συμμετείχαν σε διαγωνιστικά τμήματα, στο επίσημο πρόγραμμα του 64ου Φεστιβάλ εντάχθηκαν βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, έναν θεσμό με τον οποίο το ΕΚΟΜΕ έχει στρατηγική συνεργασία. Σε αυτό το τμήμα, προβλήθηκαν οι ταινίες Ανορθόδοξος του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου σε παραγωγή Either/Οr Productions και Μidnight Skin του Μανώλη Μαυρή σε παραγωγή Avion Films.
Το Περίπτερο του ΕΚΟΜΕ
Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ στελέχη τουΕΚΟΜΕ βρίσκονταν στο Περίπτερο στην Αποθήκη Γ’ και ενημέρωναν καθημερινά τους επαγγελματίες για τα χρηματοδοτικά εργαλεία cash rebate 40% & tax relief 30% καθώς και για όλες τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το ΕΚΟΜΕ με προσανατολισμό την ανάδειξη του εγχώριου οπτικοακουστικού τομέα και την προσέλκυση οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα. Το Περίπτερο του ΕΚΟΜΕ επισκέφθηκαν επίσης σπουδαστές σκηνοθεσίας από το Δημόσιο ΙΕΚ Θέρμης, προκειμένου να ενημερωθούν για τις εκπαιδευτικές συνέργειες και τα προγράμματα που υλοποιεί ο φορέας.
Συνεχίζοντας τη σταθερή στήριξη στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το ΕΚΟΜΕ διαπιστώνει με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι οι Έλληνες δημιουργοί – με την κατάλληλη ώθηση- υλοποιούν έργα ικανά να συγκινήσουν και να συναντήσουν το ευρύ κοινό εντός και εκτός συνόρων, συμβάλλοντας παράλληλα καθοριστικά στην ανάδειξη του εγχώριου πολιτιστικού προϊόντος.